amintiri bologneze

luni, 7 decembrie 2009

Maranello. In fata muzeului Ferrari pe care tocmai il vizitasem, un tip cu un cartonas in mana ma invita, vorbind intr-o engleza de balta, sa incerc un 430 Spider Coupe. Ma uit in spate sa ma asigur ca nu cumva vorbeste cu altcineva si cu gandul la un raspuns peste puterile mele financiare zic: How much?
Raspunsul a venit fulgerator: Sixty euro, fifteen minutes! Tremurand si anticipand o experienta incredibila, semnez o hartie scrisa in engleza si italiana, evident, fara sa citesc macar o propozitie si ma urc la volan. In drepta langa mine un nene burtos imbracat cu o salopeta pe care scria cu litere galbene. F439 Spider Coupe. Da, Ferrari.
Imediat dupa Maranello am plecat spre Bologna. Drumul e destul de scurt. N-am scos prea multe vorbe. Toate gandurile mele refuzau sa paraseasca pista si locul din stanga bolidului. Chiar aveam un plan pentru Bologna. Sa pozez obiectivele. Biserica San Petronio, vestitele turnuri Asinelli si Garisendo, Fantana lui Neptun, o panorama in Piazza Maggiore si multe altele dar ochii mei vedeau altceva... un turometru care urca pe la noua mii de turatii, o clapeta la mana dreapta care cerea apasata din cand in cand pentru ca imaginea din fata sa para din ce in ce mai ingusta. 489 de cai! O imensa forta se declansa la fiecare apasare a pedalei. Inima pulsa. Incercam sa nu clipesc. Simteam ca de fiecare data cand inchid ochii pierd controlul. Culoarea predominanta, Rosu. Totul se petrecea prea repede. Depasea perceptia mea pentru normal. De fiecare data cand apasam clapeta din dreapta pentru viteza superioara in timp ce acceleratia era la podea, simteam cum tot sangele imi invadeaza capul si respiratia mi se taie pentru o clipa. Zgomotul inconfundabil parca spunea... apasa, hai, mai tare, eu pot si stiu ca si tu vrei!!!... 5,6,7,8, noua mii de turatii..... visez??? FERRARI!!!

Bologna.... e clar ca tre sa revin!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu