Frumoasa si bestia

sâmbătă, 16 ianuarie 2010

31 Decembrie 2009.
Obiceiuri moldovenesti.
Jucatul Ursului.
Impins de dorinta unui cadru bun ma indrept spre gloata de piei de urs umplute cu "voinici" ai satului, care incerca sa mentina, in ciuda ecologistilor frenetici, o traditie prin care ursii sunt jucati de stapani pentru a fragezi pamantul, ca anul ce vine sa fie mult mai roditor.
Fulgi mari si grei imi cad pe camera si pe obiectiv. Ma uit prin vizor si incerc sa gasesc "ceva"-ul de care am nevoie. 360 de grade, dar... nimic.
Intru in primul chiosc si cumpar o punga de aia "de-un leu". Fac o gaura si incerc sa bag obiectivul in ea. Asa sper sa scap de eventualele probleme cu camera. Ies din nou in multime si astept. Iau, si eu, din ce in ce mai multa apa prin haine si bocanci.
Pun din nou ochiul in vizor.
Tobele bat asurzitor. Talangile mascatilor zdranganesc. Fluierele Irozilor ritmeaza, ciudat, intreaga harmalaie provocata de cetele de ursi, despartite una de alta printr-un cordon simbolic.
Nimic.
Usor dezamagit, resemnat cu eventualul esec ma desprind de multime. Ultima ceata de ursi isi incheie reprezentatia. Lasat pe vine si cu zoom-ul lungit aproape de maxim astept o minune. Din ceata se desprinde o piele mica de urs si se intoarce spre mine. In capul meu s-a facut deodata liniste. Nici nu stiu daca am clipit, sau am apasat declansatorul.
Click


3 comentarii:

Andu spunea...

Buna povestire, buna imagine!
chiar nu ma asteptam sa vad doua cozi blonde "ascunse" sub pielea de urs.
De remarcat si modul de prelucrare!

Vlad spunea...

Excelenta!
Felicitari!!!!
Imi doresc sa vad si eu asa ceva odata....
Bravo! :o)

mariuss. spunea...

am venit aici pe pagina ca simteam nevoia unei povesti. minunat

Trimiteți un comentariu