Lizuca si Patrocle

luni, 22 martie 2010

Cand am vazut cadrul asta, imediat, l-am asociat cu celebra poveste a lui Sadoveanu, Lizuca si Patrocle. Imi aduc aminte cand mi-a citit-o mama, prima data, intr-o seara de mai. Eram la bunici, la tara. Nu cred ca am dormit prea mult in noaptea aceea din pricina planurilor pe care le-am facut.
Dimineata, cu buzunarele pline, l-am luat pe Labus, ca de, la "Patrocle", cum mi-ar fi placut mie, nu vroia cu nici un chip sa raspunda micutul, si dus am fost spre padurea din apropierea casei bunicilor. Am pastrat incarcatura din buzunare pana la intrarea in padure, ca doar stiam drumul pana acolo si n-avea rost sa o irosesc.
Pe Labus l-am pierdut aproape de intrarea in padure. Gasise o catelusa care cara un lant dupa ea, probabil scapase de prin vecini. N-aveam de unde sa stiu eu atunci ca pentru un pic de "dragoste" iti poti lasa balta cel mai bun prieten! Mai tarziu m-am dumirit.
Un pic suparat dar entuziasmat de povestea Lizucai, mi-am continuat drumul prin padure. Descarcam putin cate putin incarcatura din buzunare, sperand sa gasesc aceeasi urma la intoarcere pana cand mi-am dat seama ca nu mai am nimic de aruncat. Terminasem tot. Acum, ori buzunarele mele erau prea mici, ori am aruncat eu prea mult pentru ca nu facusem decat vreo suta de metri de cand incepusem sa las dara. Nu intelegeam unde am gresit. Lizuca strabatuse un drum mult mai lung si ea aruncase cenusa, iar eu aveam ceva mult mai bun si mai greu ca sa nu bata vantul si sa-mi stearga urma.
Hotarat sa cer cateva explicatii mamei cu privire la poveste, fac cale-ntoarsa. La cativa metri de mine niste ciori se uitau curioase. Parca ma intrebau: Mai ai? Mai ai? Le alung cu dispret si ma intorc acasa, suparat si de faptul ca urma lasata de mine disparuse brusc.

In seara asta vreau sa-mi citeasca "Praslea cel voinic si merele de aur".

O aud parca si acum pe bunica din bucatarie...
- Pregatisem niste graunte pentru gaini, cine a umblat cu ele?

1 comentarii:

Crisss spunea...

Frumos!Mi-ai adus aminte de copilarie!Multuesc...si hmm astept cu nerabdare sa povestesti "Praslea cel voinic si merele de aur":)

Trimiteți un comentariu